אודות

עמדת תצפית לא משמשת רק להתבוננות. תפקידה לסייע בגיבוש תמונת המציאות וההתרחשויות, לציין כיוונים ותנועה, ולסייע לכוון אל המטרה.

עמדת תצפית היא יומן הרשת של אבשלום בן צבי.

מי אני?

ילד של חורף 83. חבר קבוצה שיתופית בקיבוץ המחנכים העירוני "משעול" בנוף הגליל (נצרת עילית). חבר בקבוצות הבחירה של המחנות העולים. חבר בחוג יסו"ד. חבר מפלגת העבודה. חבר גם של כמה אנשים, אני מקווה. אפילו בפייסבוק.

בעבר במשך חמש שנים הייתי חבר ורכז צוות ההדרכה בחצר כנרת. מאז אני מנחה קבוצות לומדות וכותב תכנים במכון שיטים, כבר יותר מעשור. סיימתי תוכנית לימודים לתואר ראשון ותעודת הוראה בהיסטוריה וחינוך בלתי פורמלי ועוד כמה דברים בבית מדרש "רכסים" במכללת בית ברל, ותואר שני מחקרי בחוג לתולדות עם ישראל באוניברסיטת חיפה. לומד הרבה גם (ואולי בעיקר) באוניברסיטה האוטודידקטית. מנסה להבין את העיקר החשוב על כמה שיותר דברים, ואיך הם מתחברים בינהם.

הומניסט, ציוני-סוציאליסט-שיתופי-חלוצי-מגשים, מכביסט (רק בכדורגל).

מה בעמדת התצפית:

  • "על סדר היום" – התבוננות על דברים שקורים מסביבנו, כלומר חברה, כלכלה, פוליטיקה, תרבות ועוד.
  • הגלריה – לצילומים המוצלחים יותר שלי.
  • פרשת השבוע – הפרוייקט הקודם שלי – יומן רשת עם פרשנות לפרשת השבוע.
  • "מעבד תמלילים" – הערות שוליים על טקסטים מעניינים.
  • "מפי קסנדרה" – הפניה לטקסטים וסרטים החושפים את האמת אודות דרכי הפעולה של החברה הקפיטליסטית, אבל טובעים בים התעמולה שהיא מייצרת.
  • "פרקי אבות" – מבחר מכתבי י.ח. ברנר, א.ד. גורדון, יוסף טרומפלדור, הרב אלקלעי, הרצל, חנה סנש, יגאל אלון, תנועת המחנות העולים, ארתור רופין  ובעתיד כנראה גם נוספים.

לעמדת תצפית יש עמוד פייסבוק (מוזמנים לחבב) שגם בו עולות הרשומות החדשות, ומאפריל 2024 גם פודקאסט (בספוטיפיי, ב-RSS, ובאפליקציות המובחרות), שבו עולות רשומות מוקלטות, למי שמעדיף להאזין.

מדיניות תגובות:

  • תגובות ענייניות בבקשה. מיותר לבקש, לא?
  • לפחות תגובות ראשונות ידרשו אישור מוקדם שלי לפני הפרסום. סבלנות בבקשה.
  • "המביא דבר בשם אומרו מביא גאולה לעולם" – אם אין לכם סיבה טובה, ציינו בבקשה את שמכם האמיתי. אם יש לכם סיבה טובה, ציינו אותה בפני, ואשקול את העניין.
  • אני שונא שגיאות הקלדה, ונבוך משגיאות כתיב. אם מצאתם אחת כזו, אנא הפנו את תשומת ליבי.

בניגוד לעמדת תצפית שגרתית, זאת לא נועדה להיות סמויה מן העין. אם מצא חן בעינכם, אתם מאוד מוזמנים לשתף אחרים.

טוב, מתחילים…

8 מחשבות על “אודות

  1. אבשלום יקר כולנו כמוך נמצאים בסוג של תצפית והמראה כואב.תעלות הקשר חשובות בכך שרבים יותר יבינו מה הם רואים.עמדת התצפית הנה מקום שולט המאפשר תיכנון ושליטה על התקפה.נראה שזה מה שחסר.רשימתך בסיכומים הינה מעולה,הבעיה שהדף הזה לא ראוי להתיחסות כ"כ מעמיקה…. עמר רביב

    אהבתי

  2. פינגבק: אהרון דוד גורדון | מלאכת מחשבת

  3. אני מעריכה כל אדם שמוכן לעצור להתבונן מנקודת תצפית אישית, תרבותית , לאומית. מעריכה את נקודת המבט שלך. היא הוסיפה לי נקודות לחשיבה, עורר סקרנות, והתרגשות. מוקירה אותך על העשייה שלך שבאה ממקום אחר, ממקום בודק, מחפש וגם מוצאת יישר כוח!! דרורה

    אהבתי

  4. לא ידעתי שיש לך את האתר הזה. שמחה שהגעתי אליו דרך ניתוח הסיטואציה שלך לגבי מבצע צוק איתן – מרגיש מאוד אובייקטיבי (כמה שהמוח האנושי מסוגל!). בתקופה האחרונה אני מנסה כמה שאפשר לקרוא על כל הגורמים במבצע, מנסה להבין אפילו אם רק בשבילי – לאן אנחנו מתקדמים ומה נכון. עזרת לי, תודה (:

    אהבתי

  5. אחלה בלוג מעניין מאוד גם לאנשים כמוני אזרחי הדממה כאלה שחולמים על קיץ והרבה שמש לכולם.. "סוציאליזם"
    זאת נוסטלגיה היו ימים אבל מי יודע אולי עוד יחזור בהצלחה…

    אהבתי

  6. אבשלום היקר אני נעזרתי באתר שלך כדי לכתוב הדרכה על מצבתו של נתן איכר בבית הקברות בכנרת וגילית עושר עצום של ידע ומידע ומחשבה. תודה רבה! הלה הן אופיר

    אהבתי

  7. פינגבק: עד שנתו הארבעים: אוטודידקטיות והשכלה | עמדת תצפית

כתיבת תגובה