דו"ח תצפית – סיכום שנת הפעילות השניה של העמדה

לא הרבה אחרי סיכום השנה בעמדה מבחינת התוכן, מגיע יום ההולדת השני של עמדת תצפית, שהתמקמה ברשת בתאריך-17.10.2011, ואיתו סיכום השנה במספרים. למי שרוצה להשוות, אלו היו הנתונים של השנה הראשונה בעמדה.

בשנה השניה לפעילות "עמדת תצפית" נוספו לה 67 רשומות (כולל הנוכחית ולא כולל זו שתתפרסם 5 דקות אחריה), שזה פחות מ-124 הרשומות השל שנה הקודמת. אפשר לקחת בחשבון ש-40 מתוך הרשומות של השנה הראשונה היו רשומות גלריה פשוטות, של תמונות שכבר היו מוכנות אצלי. את הפער הנותר אפשר להסביר, בין השאר, בהשקעה הרבה שדרשו הרשומות של פרוייקט הפרוטוקולים של טרכטנברג. בנוסף, עלו עוד רשומה חדשה אחת במדור "איש אמת" ושתי רשומות חדשות במדור "אוֹסיה". 103 רשומות במדור של חנה סנש ממתינות לפרסומן, מכיוון שהפרוייקט מוכן אך מוקפא בנסיבות מצערות של זכויות יוצרים.

בחודש דצמבר התחילה המערכת של וורדפרס לספור את מספר המבקרים בסטטיסטיקה, בנוסף לספירת הצפיות בעמודים. מאז ביקרו בעמדה (על אגפיה השונים) 9023 מבקרים. לצערי המערכת לא מאפשרת להציג את הנתון בחישוב של תקופה ארוכה יותר מחודש, ולכן המספר הזה הוא לא מספר המבקרים השונים, אלא סכום נתוני המבקרים החודשיים. הממוצע החודשי הוא כ-900. בעמודי ה"אודות" של האגפים השונים  נרשמו השנה 608 צפיות, ובהנחה שהן לא חוזרות הרבה, אבל חלקן נספרו בביקור של אותו אדם בכמה עמודים, אני מעריך שכ-500 אנשים קוראים חדשים נחשפו במהלך השנה לעמדה ברמת עניין שהביאה אותם לקרוא עמוד "אודות".

לעמדת תצפית יש 48 עוקבים במערכת של וורדפרס ובמייל, ומספר לא ידוע של עוקבים ב-rss וכלים אחרים שלא מדווחים לי. בנוסף התרעה על הרשומות נשלחת ל-14 מנויי טוויטר, ול-254 ה"חברים" שלי בפייסבוק. קשה להעריך את היקף הקוראים המתמידים של הבלוג, אבל בבדיקה לפי רשומות לא פופולריות במיוחד, אני מעריך אותו בסביבות ה-40. מה שכן, יש בו כמה אנשים שאני מעריך, ומידי פעם אני שמח לשמוע מחמאות על העמדה מאנשים שאני מעריך ולא ידעתי שקוראים.

בשנה האחרונה פורסמו בעמדה 133 תגובות, 51 מתוכן הן שלי, מה שמעיד שעיקר השיח בתגובות מתנהל מולי ולא בין הקוראים, ושבאופן כללי, אין הרבה פעילות של תגובות. אפשר לציין שהיחס בין תגובות זבל לבין תגובות מאנשים אמיתיים הוא בערך 4:1 נגד בני האדם האמיתיים, ובחודשים האחרונים כל תגובות הזבל מגיעות ביפנית.

השנה נרשמו בסה"כ  22,704 צפיות בעמודי העמדה (על כל אגפיה), שזה 866 צפיות יותר מבשנה שעברה. מתוכן,  8,062 צפיות נרשמו בעמודי הבית ובארכיון (לא לגמרי ברור לי מה זה הארכיון, אבל המערכת סופרת את זה ביחד עם הצפיות בעמוד הבית), ו-14,642 ברשומות ובעמודים. בהשוואה לשנה הקודמת במדד של צפיות ברשומות ועמודים בלבד, מדובר בירידה של 177 צפיות.

במבט על הצפיות ברשומות, את המצעד השנה מוליכה כלכלה פוליטית / יורם גבאי אחת הרשומות המובילות של השנה הראשונה לפעילות העמדה. היא הוסיפה בשנה שחלפה 439 צפיות. גם במקום הרביעי, החמישי והשישי נמצאות רשומות מהשנה הראשונה, שצברו 298, 254 ו-234 צפיות בהתאמה. נראה שלרשומה חזקה, שלפעמים זוכה גם למיקום טוב בגוגל, יש חיים משלה, והיא ממשיכה לצבור צפיות באופן די עקבי.

בסה"כ, היו השנה 3 רשומות שחצו את סף ה-400 צפיות, אחת שהתקרבה לשם (385), 5 שחצו את סף ה-200 צפיות, ו-18 רשומות שחצו את סף המאה. במדורים השונים, הרשומה הבולטת ב"מלאכת מחשבת" הגיעה ל-333 צפיות, ב"איש אמת" ל-108 צפיות ואצל אוֹסיה הגיעה הרשימה הפופולרית ביותר ל-17 צפיות בלבד.

בסה"כ אני חושב שעשיתי עבודה לא רעה השנה, אם כי פרסומו של פרוייקט גדול מאוד שעשיתי נדחה לזמן משמעותי, והפרוייקט הגדול הנוסף היה באופי שהתאים רק לבודדים, מה שעיקב את פוטנציאל הצמיחה של העמדה. באופן כללי, אני שואף להימנע מכתיבה למגירה, וגם אם הסגנון שלי (אורך הרשימות, אופי הנושאים, מורכבות מבנה המשפט) מתאים כנראה למעטים יחסית, אני בכל זאת שואף להגדיל את קהל הקוראים. לכן אסיים בבקשה: קראתם פה רשימה טובה? אתם חושבים שהיא שווה קריאה? אל תתביישו להפיץ הלאה לחברים נוספים במייל או בפייסבוק, זה גם מביא קוראים נוספים מתוך המעגלים הקרובים, וגם יכול אולי ליצור "פריצה" למעגלי קוראים חדשים.

***

עד כאן לשנה זו. דו"ח נוסף יוגש בעוד שנה.

אני חוזר לתצפית. דיווח ראשון לשנת הפעילות השלישית ישלח בעוד כמה דקות (אם כי אני מרמה. הכינותי מראש, והמערכת תתזמן את המשלוחים). (;

מחשבה אחת על “דו"ח תצפית – סיכום שנת הפעילות השניה של העמדה

  1. פינגבק: "ואיתך אגדל בלי לחשוש – אנחנו כבר בני שלוש…" | עמדת תצפית

כתיבת תגובה

