שנה טובה ה'תשע"ד

לא בדיוק סיכום, אבל כן עדכון על הנעשה בעמדת התצפית.

את סיכומי השנה החולפת אעשה כאן באמצע אוקטובר, ביום ההולדת של העמדה.

מה בכל זאת עשיתי השנה בעמדה:

צילמתי פחות משהייתי רוצה. כתבתי כל מיני תצפיות על נושאים שעל סדר היום. מבחינת המיקוד, גם בגלל האירועים מסביב (למשל מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה בנובמבר, המלחמה המתמשכת בסוריה וכו') ולא מעט בגלל העיסוק השוטף שלי השנה בנושאים שנוגעים לתחום הביטחון וליחסים שבין הציונות לערבים ובין הערבים לבין עצמם במזרח-התיכון, חלק ניכר מהתצפיות עסקו בנושאים אלה, תחת הכותרת "הבט סביב".

בתחום הכלכלי-חברתי, עיקר העיסוק שלי היה בפרוייקט "הפרוטוקולים של טרכטנברג" – 20 רשומות של נבירה בפרוטוקולים של הועדה המדוברת.

בתחום ההגות הציונית, עשיתי שני דברים בולטים: הוצאת מהדורה דיגיטלית מוגהת לספרו של הרצל "תל-אביב" (אלטנוילנד), ומדור במסגרת "פרקי אבות" למבחר מכתבי חנה סנש. לצערי, לאחר עבודה רבה ובמרחק לחיצת כפתור מהפירסום, המדור של חנה סנש נתקל בבעיה של זכויות יוצרים על הכתבים, ולכן פירסומו צפוי להתעכב לפחות עד חודש נובמבר 2014.

מה מתוכנן לשנה הקרובה:

מלבד תצפיות שגרתיות, אני רוצה להוציא מהדורה דיגיטלית של מדינת היהודים לפי התרגום הראשון של מיכל ברקוביץ (שהעבודה עליה תחל כשאצליח למצוא עותק מודפס שלה, ענין לא פשוט). כהמשך לעיבוי המדור "הרצל לדור", אני רוצה גם להתחיל בדיגיטציה של שלושת כרכי היומן של הרצל. כלקח מהמקרה האחרון, אני בתהליך של בירור בנוגע לזכויות היוצרים על תרגום היומנים. בנוסף, אני מתנסה קצת בתרגום מאנגלית, במחשבה לתרגם את ספרו של אברהם ליאון: "The jewish question". בתקופה הקרובה אני מקווה להכריע בנוגע לסדר העבודה על העניינים האלה, בתקווה להשלים אחד מהם בשנה הקרובה. את החלום לעסוק בדיגיטציה של כתבי ברל כצנלסון אני דוחה בינתיים בתקווה שמתישהו מישהו יהיה מוכן להשקיע בכך ולשלם לי על זמן העבודה העצום הדרוש לכך.

ורגע לפני סיום, עמדת התצפית מתחדשת בתמונת כותרת חדשה (תודות לחברותה ועיצובה של תומר זית הנהדרת), שאני מקווה שמעבר לשיפור החזותי, תשפר גם את נוחות השימוש.

עד אז ובנתיים, שתהיה לכולנו שנה טובה.

התצפיתן.

-

מחשבה אחת על “שנה טובה ה'תשע"ד

  1. פינגבק: דו"ח תצפית – סיכום שנת הפעילות השניה של העמדה | עמדת תצפית

להשאיר תגובה

